Тайм-менеджмент женщины. Миссия выполнима;)
Особенности управления временем и делами исключительно для женщин!)) Из материалам интервью в телепрограмме «Моя семья».
Тайм-менеджмент – управління часом (від англ. time management) – сукупність методик оптимальної організації часу для виконання поточних задач, проектів, цілей тощо.
Ідеологія тайм менеджменту – розсудливе та усвідомлене використання не відновлюваного часу у відповідності з усвідомленими особистісними цінностями та пріоритетами.
Власне, культура управління часом виникла для того щоб людина могла, встигала виконувати основні свої задачі, досягати цілей, відчувати задоволення від життя, почувати себе щасливою.
Напередодні міжнародного жіночого свята – 8 березня, пропонуємо Вашій увазі декілька основних порад та засад тайм-менеджменту саме для прекрасних колег жіночої статті. Адже на жіночій працездатності та відповідальності тримається будь який виробничий процес на підприємстві та тепло, комфорт і затишок в родинах.
Почнемо з риторичного для багатьох питання «Чи взагалі реально досягти успіхів та самоствердження в професійній сфері та приділяти достатньо уваги родині та близьким?
Мати успіхи на роботі і при цьому не обділити рідних увагою – реально. Успіх, реалізація в одній сфері — надихає, дає сили, ідей, бажання, впевненість «що вийде» реалізуватися і в інших сферах. Визначне місце займають внутрішні особистісні переконання кожної конкретно жінки.«Якщо ви вірите, що зможете – ви зможете, якщо не вірите – ви праві». Звичайно, дуже важлива підтримка близьких та рідних.
Вірування які потрібні жінці, для того щоб почувати себе щасливою, реалізовуватись у багатьох напрямках і робити це ефективно:
- Ділова жінка цілком здатна створити повноцінну і щасливу родину. На роботі повинні знати – що пріоритет родині, а в родині повинні розуміти – що робота теж важлива.
- Важливо чітко розпланувати час на роботу, час на родину. Якщо ви будете поважати себе, цінувати свій час та керуватися своїми пріоритетами — інші теж будуть поважати ваші плани, принципи.
- Делегування. Коли ви плануєте – то можете вчасно зрозуміти, що для того щоб встигнути – потрібно делегувати виконання певних справ іншим.
- Важливо для себе зрозуміти яких саме успіхів ви хочете \ прагнете досягти,
- Що/які ресурси, інструменти для цього потрібні,
- Чия підтримка, допомога Вам потрібна.
Основні принципи та правила Тайм-менеджменту, які вже сьогодні можуть підвищити Вашу особисту ефективність:
- Усвідомлення;
- Планування;
- Організація
Всі задачі, винесені на порядок денний мають різну цінність: одні термінові, другі – важливі, інші – ні те, ні се…. Слідкуйте, та звільняйтеся від тих задач, як не важливі по суті, непотрібні вам сьогодні, взагалі…а часто просто є звичкою. Помічайте в своєму щоденнику кольоровими маркерами пріоритетність тих чи інших завдань.
В інтернеті є багато матеріалу як правильно організовувати свій час, як визначити основні пріоритети, дуже переконливо розписано, як і чому потрібно планувати свій час, методи та приклади які доступні всім.
Як позбавитися постійного стресу від невиконаних завдань?
Якщо можна порівняти життя зі шведським столом – то звичайно, мабуть багатьом хочеться побільше покуштувати — «встигнути скрізь»…але чи всі страви, які є на столі ви хочете саме зараз? Чи від усіх отримаєте задоволення? Навпаки – дуже легко перестаратися і «перевантажити» свій організм, так що не буде ні задоволення, ні користі…
Тайм менеджмент як раз і вчить, дає можливість відчути і ставити реальні об’єми задач.
Не має сенсу перенапружувати себе, не потрібно планувати стільки, скільки
апріорі не можливо встигнути. Якщо постійно боротися та програвати у грі «хочу все встигнути» — це може призвести до кризи.
Багато людей не вміють, стидаються, не хочуть, гордують звертатися за допомогою – це не правильно. Розподіл задач, делегування, звернення по допомогу — це питання взаємодії, взаємоповаги, взаємодопомоги…
Корисно навчитися і взяти за систему «розподілення обов’язків» — звертатися за допомогою, а не тягнути все на собі.
Як в такому шаленому графіку встигнути і виділити час для себе і почуватися щасливою?
Важливо зрозуміти що весь час – є нашим особистим капіталом, найбільшим дефіцитом. Ітільки ми визначаємо як використовувати дорогоцінний час свого життя, це наш вибір і наша відповідальність.
На кожному етапі життя є свої пріоритети, в залежності від віку, потреб, темпераменту, амбіцій, соціальної ситуації: створення родини, виховання дітей, реалізація в професійній сфері тощо…
Важливо розуміти, що важливо особисто для Вас і саме зараз: від чого отримуєте задоволення, відпочинок, розвиток тощо…Весь фокус і полягає в знаходженні такого собі балансу, який буде задовольняти, сприяти гармонії жінки на певному етапі її життя…
Основні принципи тайм-менеджменту для жінки.
- Чим спокійніше ви будете виконувати визначені задачі, тим скоріше та ефективніше ви їх закінчите. Не потрібно нікуди спішити.
- Не бійтеся не встигнути. Жінки витрачають на страх, паніку та хвилювання занадто багато цінного часу.
- Розмислюйте над своїми задачами письмово, записуйте цілі, справи – так буде нагляд ніше визначити пріоритетність.
- Візьміть за звичку – складати список справ на день в порядку пріоритетності – та виконуйте справи по списку із згори в низ.
- Робіть роботу, займайтеся справами які Вам подобаються. Не заставляйте себе мучитися і витрачати час над тими справами які «не ваші».
- Делегуйте обов’язки. Можливо, якщо ви звернетеся до своїх рідних за допомогою — батьків, чоловіка, дітей – це буде корисно вашим взаємовідносинам.
- Корисно навчитися говорити «НІ». Важливо навчитися ввічливо, впевнено та спокійно відмовлятися від того, на що ви не хочете витрачати час.
- Візьміть за правило – відпочивати. Не жалійте часу на сон, перерви та відпочинок. Плануйте своє дозвілля так, як плануєте справи, тоді і дозвілля буде приємнішім, ефективнішим. Від того як ви поставитесь до питання свого відпочинку – буде залежати ваша працездатність. Режим – запорука міцного здоров’я та хорошого самопочуття.
- Намагайтесь не відкладати та завжди визначати крайні терміни. Бажання відкласти виконання неприємних, рутинних, складних справ «на потім» – і призводить до стресів та невдоволення собою. Візьміть собі за правило виконувати щодня хоча б одну таку обов’язкову, але не дуже приємну справу.
- Підводячи підсумки за день, важливо відмічати коли і через що ви загубили час. Цінуйте ваш час та пам’ятайте, що телевізор, соціальні мережі тощо – непомітно але нещадно грабують ваш час – не дозволяйте це робити.
- Організацію та захоплення тайм менеджментом повинні цінувати та поважати у вашій родині.
- Обов’язково залишайте деякий резерв часу не непередбачувані обставини, завдання тощо.
- Кожного дня залишайте трохи часу особисто для себе. Для медитації, роздумів, пари прочитаних сторінок книги, прогулянки на свіжому повітрі.
З повагою, Ваш психолог у Черкасах, Тетяна Яненко